Live Life Dezine

Architecture & Design Magazine in Myanmar

Asia House by ႏိုင္စြမ္းသာ

မဂၤလာပါ … ကိုႏိုင္စြမ္းသာအေနနဲ႔ ဒီ Asia House Project ကိုလုပ္တဲ့အခါမွာ အဓိကျပင္ဆင္ရတဲ့ Preparation အပိုင္းကဘာေတြရွိမလဲ။ အစ္ကိုတို႔ကိုေျပာျပေပးပါဦး။

ပထမဆုံးအေနနဲ႔ေျပာရရင္ ဒီဆိုင္ေလးရဲ႕ပိုင္ရွင္က ဆိုင္ရဲ႕နာမည္ကို Asia House ဆိုၿပီး နာမည္ေပးထားၿပီးသား၊ စဥ္းစားထားၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဆိုင္ရဲ႕နာမည္ကေနစၿပီး Concept ရခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ ထူးျခားတာက ဒီအေဆာက္အဦက Ex-Colonial Clinic တစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္။ Design စဥ္းစားတဲ့ေနရာမွာလည္း ဆိုင္ရဲ႕တည္ေနရာ၊ ပုံစံ၊ ေရာင္းခ်မယ့္ အစားအေသာက္စတာေတြပါ ထည့္ၿပီးစဥ္းစားခဲ့တယ္။ Study လုပ္တဲ့ အေနနဲ႔ Site Visit သြားခဲ့တယ္။ Site ကို ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဆိုင္ရဲ႕အေနအထားက Shop House Type ျဖစ္ေနတာ ကိုေတြ႔ရတယ္။ Existing အေဆာက္အဦရဲ႕ပုံစံကိုက တမူထူးျခားေနတာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ႔ရ တယ္။ ေနာက္ၿပီး Existing Value က ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းတယ္။ အဲဒီမွာကြၽန္ေတာ္ဘာစဥ္းစားလဲဆိုေတာ့ ဒီ Project က Renovation Project ျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ Renovation ထက္ တစ္ဆင့္ပိုတာက ရွိၿပီးသား Elements ေတြကို ေရွးမူမပ်က္ေအာင္ ဘယ္လိုျပန္ေျပာင္းမလဲဆိုတာကိုပါ ကြၽန္ေတာ္တို႔စဥ္းစားခဲ့တယ္။ အရင္ က အိမ္အေနနဲ႔ ရည္ရြယ္ၿပီးေဆာက္ခဲ့တဲ့ အေဆာက္အဦျဖစ္ေတာ့ Element ေတြက အိမ္ဆိုတဲ့အေငြ႕အသက္ ေတြရွိႏွင့္ေနၿပီးသားျဖစ္တယ္။ အဲေတာ့ရွိၿပီးသား Element ေတြကို ျပန္ၿပီး Brushup ျပန္လုပ္မယ္၊ အေရာင္ ေလးေတြျပန္တင္မယ္။ ေနာက္ၿပီး ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းမွာလည္း သူ႔ Element ေလးေတြကိုပဲျပန္လည္ မြမ္းမံျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုပုံစံနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Project ေလးကို အစခ်ီခဲ့တယ္လို႔ေျပာရမွာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ Client နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အရင္ဆုံးသူဘာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ဟာေလးေတြကို အရင္ေမးတာေပါ့။ Client က အမ်ဳိးသမီးဆို ေတာ့ Feminine Themes ျဖစ္တယ္။ အဲေတာ့ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီ Concept ေလး မွာ Feminine Themes ေလး က နည္းနည္းေလး Overwhelm ျဖစ္တာေပါ့။ ဒီအေဆာက္အဦရဲ႕Interior ေလးမွာ Female ဆန္တဲ့ Themes ေလးေတြေတာ့ ငါတို႔စဥ္းစားၾကမယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Client ကလည္း အမ်ဳိးသမီးျဖစ္တာေၾကာင့္ပါ၊ အဲဒါaလးနဲ႔ အစပ်ဳိးခဲ့တာေပါ့။


အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အခါၾကေတာ့ ခုနကေျပာတဲ့ Preservation ရွိမယ္၊ Alteration ရွိမယ္၊ Existing Value ကို ျပန္သုံးခ်င္တဲ့အခ်က္ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကိုေရာ Study လုပ္ခဲ့လား။

အဲဒါေတြလည္း လုပ္ခဲ့တယ္။ ဘာေတြလုပ္ခဲ့လဲဆိုေတာ့ အခု Facade ေပါ့ေနာ္။ Exterior နဲ႔ ျပန္ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ သူ႔မွာဘာေလးေတြရွိမလဲေပါ့။ ဆိုေတာ့ ဒီ၀ရန္တာေလးရွိမယ္။ ၀ရန္တာမွာဆိုရင္ သံပန္းေလးေတြ က ေရွးတုန္းက ပုံစံေလးေတြ။ ကိုလိုနီရယ္ပုံစံေလး။ အဲေတာ့ သံေခ်းေတြလည္းတက္ေနၿပီဗ်ာ။ အေပၚမွာ ၀ရန္ တာပါေတာ့ ေအာက္ထပ္မွာလည္း ဒီ၀ရန္တာေလးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အတုလုပ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အရင္ Themes ေလးေတြကို ငါတို႔ျပန္ယူမယ္။ ခုနက သံပန္းေပါ့။ ေအာက္ထပ္မွာက်ေတာ့ အသစ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခုနကလို Air-Con Outdoor Unit ကိုကာတဲ့ပုံစံမ်ဳိးေလးျဖစ္သြားေအာင္၊ အျပင္က ၾကည့္ရင္လည္း Balance ေလးညီသြားေအာင္၊ Exterior အ၀င္ကို အဲလိုစဥ္းစားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ Floor Plan ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း သူက၀င္တာနဲ႔ ဒဲ့ႀကီးေရာက္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာစဥ္းစားရလဲ ဆို ေတာ့ ဒီတံခါးႀကီးဖြင့္တာနဲ႔ တန္းၿပီးေတာ့မေရာက္ခ်င္ဘူး။ ဒီနားေလးမွာ ငါတို႔၀င္၀င္ခ်င္းကို တစ္ခုခုေတာ့လုပ္ ခ်င္တယ္။ Lobby ေသးေသးေလးလိုမ်ဳိးေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ဒီအ၀င္ေပါက္ကအေပါက္အရမ္းႀကီးတယ္၊ Proportion အရဆိုရင္။ ၿပီးေတာ့ အရင္က သူတို႔ဘာဂ်ာတံခါးတပ္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ ဒါေလးကို ႏွစ္ရြက္ဖြင့္ ေလးနဲ႔ ၀င္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္ရြက္ဖြင့္ကို ေဘးကေန ပုဏၰကြယ္ကာလိုက္ရင္လည္း မလွေတာ့ဘူး။ မလွ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကအထဲကိုယူလိုက္တယ္။ အဲလိုေလးခ်ဳိးၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ Existing ေလးကိုဒီျပတင္းေပါက္ေလး ေတြကေန ျပန္ယူလိုက္တယ္။ အဲေတာ့အ၀င္ေလးက ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ႏွစ္ရြက္ဖြင့္ Size ေလးရသြားတယ္။
ခုနကလို အရင္ Entrance အႀကီးႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ရြက္ဖြင့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မလွဘူးေလ။ ေနာက္ၿပီး ရန္ကုန္က မိုးမ်ားေတာ့ ဒီ Space မွာ ထီးေလးေတြထားတာမ်ဳိးတို႔ ဘာတို႔လုပ္လို႔ရတယ္။ အဲလိုေလးနဲ႔ ဒီပုဏၰ ကြယ္ေလးက Interior မွာဆိုရင္ Space ေလးျပန္ရသြားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဆိုင္ရဲ႕ Existing ေလွကားႀကီးက အရမ္းေကာင္းတဲ့ကြၽန္းေလွကားႀကီးျဖစ္တယ္။ အဲဒါကိုမွ Composite ေတြငုံထားတယ္။ Steel လက္ရန္းႀကီး ေတြတပ္ထားတယ္။ အဲလိုေပါ့ေနာ္။ အရင္က ဘာကိုငွားထားလဲေတာ့မသိဘူး။ မီးေတြကလည္း အဲလိုမ်ဳိး Commercial Lighting အျဖဴမီးေခ်ာင္းေတြ။ ေဆးဆိုရင္လည္း အစိမ္းေရာင္သုတ္ထားတာ။ ဒီေလွကားႀကီးက ေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲေပါ့ေနာ္။ ငါတို႔ Concept စဥ္းစားရင္ ဒီေကာင္ႀကီးကိုေတာ့ပယ္လို႔မရဘူး။ ငါတို႔ ဒီအိမ္ေဟာင္းႀကီးထဲမွာ ဒီေလွကားႀကီးက အရမ္း Strong ျဖစ္တယ္ေပါ့။ အဲေတာ့ Composite ခြာၾကည့္မယ္ ဆိုၿပီး ခြာလိုက္ေတာ့ ထင္တဲ့အတိုင္းပဲ။ ဒီကြၽန္းေလွကားႀကီးက လုံး၀အထည္ႀကီး၊ နံရံကေနထြက္လာတဲ့ပုံစံ မ်ဳိးႀကီး၊ ထုႀကီးေတြဆိုရင္လည္း လုံး၀အလွႀကီးေတြ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဒီေကာင္ႀကီးကို Centralize ယူၿပီးေတာ့ အေပၚေအာက္ကို ျပန္ခ်ိတ္တယ္။

သူက Strong and Core Element လိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာေပါ့။

အေပၚေအာက္ကိုလည္း Connection ေပးထားတဲ့ Element တစ္ခုျဖစ္ေနတာေပါ့။

ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ Preserve လုပ္ခ်င္တဲ့ဟာ၊ Value Add လုပ္ခ်င္တဲ့ဟာ၊ Alter လုပ္ခ်င္တဲ့ဟာ၊ တျခား ဘယ္ Element ေတြရွိေသးလဲ။

ဒီအေဆာက္အဦက အေဆာက္အဦေဟာင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕အေပၚထပ္ၾကမ္းခင္းက ပ်ဥ္ေထာင္ ၾကမ္းခင္းဆိုေတာ့ ေအာက္မွာထုပ္ေလးေတြပါတယ္။ ဒီအေခ်ာင္းေလးေတြက Size မတူဘူးေပါ့။ ေရွးတုန္းကဆို ေတာ့ ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ လိုခ်င္တဲ့ Proportion ရေအာင္ ဒီေကာင္ေတြကို ျပန္ဆြဲထုတ္မယ္။ မ်က္ႏွာၾကက္ မွာ ထုပ္အတုေတြျပန္ထည့္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ Proportion ေအာက္မွာ သူ႔ရဲ႕ Thickness ေတာ့ ကြာသြားမွာေပါ့ေနာ္။ အေရာင္လည္းေျပာင္းကုန္မွာေပါ့။ အဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Alternate ျပန္လုပ္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ Element ဘယ္ကရလဲဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ၾကမ္းခင္းထုပ္ေလးေတြကေန ကြၽန္ေတာ္တို႔ကတဆင့္ ျပန္ေခၚလိုက္ တယ္။ အဲလိုပဲအေပၚထပ္က မ်က္ႏွာၾကက္မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီထုပ္အေဟာင္းေလးေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီဇိုင္းနဲ႔ျပန္ဆြဲၿပီးေတာ့ ထုတ္လိုက္တယ္။

အဲေတာ့ နံပါတ္(၁) အႀကိဳက္ဆုံးအခ်က္ Facade က ၀ရန္တာႀကိဳက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ နံပါတ္(၂) က Interior Stair ႀကီးကိုႀကိဳက္တယ္။

နံပါတ္(၃)ကေတာ့ အဲဒီပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ၾကမ္းခင္းထုပ္တန္းဒီဇိုင္းကို ယူၿပီးေတာ့ ေအာက္မွာ Ceiling Feature အေနနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့သုံးလိုက္တယ္။ Proportion အရ နည္းနည္းႀကီးလိုက္တယ္။ Proportion အရ သူကစိပ္တယ္။ စိပ္တယ္ဆိုတာ သူ႔ထုေလးက သုံးလက္မေလးေတြေပါ့ေနာ္။ ပုံမွန္စိပ္စိပ္ေလးနဲ႔ထုိးတာေပါ့။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ နည္းနည္းေလး Lighting ထည့္ခ်င္တာ။

ေအာ္…အထဲမွာ ျမဳပ္လိုက္ခ်င္တာလား၊

ေနာက္ Dual ေလးေတြေလ။ ဟိုဘက္လွည့္၊ ဒီဘက္လွည့္ေလးျမဳပ္ခ်င္ေတာ့ ထုပ္အထူကို Thickness က ၆” x ၃” လုပ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခုက နံရံႀကီးေတြႀကိဳက္တယ္။ ဒီနံရံကလည္း အသက္တစ္ခု ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီနံရံႀကီးကိုေဆးအသစ္ျပန္သုတ္ရင္ အရင္ Mood ပဲ၊ ဒီ Feel ပဲ။ ဆိုေတာ့ နံရံ ကို Reborn လုပ္တဲ့အေနနဲ႔ ကြန္ကရစ္အေခ်ာထည္ကို ခြာပစ္လိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ Bare Brick ႀကီးထြက္လာတယ္။ အၾကမ္း စားႀကီး။ ဒါေတြက ရွိၿပီးသား Value ေတြ။ ေဆးအေကာင္းသုတ္လိုက္လို႔လည္းရတယ္။ ဒါေပမယ့္ မသုတ္ခ်င္ ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ႏွစ္ၾကာေနတဲ့အုတ္ရဲ႕ Feel ကိုလိုခ်င္လို႔။ အဲေတာ့ ကြန္ကရစ္ေခ်ာထားတာ ေတြကို ျပန္ခြာလိုက္တုန္းက ေရွးတုန္းက အုတ္ႀကီးေတြထြက္လာတယ္။ ပုံမွန္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Bare Brick ဆိုရင္ အုတ္အသစ္ေတြ၀ယ္တယ္။ စီတယ္။ ေဆးမသုတ္ဘူး။ ဒီေကာင္ႀကီးကေတာ့ Real Bare Brick ႀကီး။


အရမ္းမိုက္တယ္။

ဒါေပမယ့္ စားေသာက္ဆိုင္ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ဒီေကာင္ႀကီးကိုခြာလိုက္တာေတာ့ ဟုတ္ၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အက်ီနဲ႔ထိမိရင္ အမႈန္ေတြကပ္ေနတာတို႔၊ အနီေတြေပကုန္တာတို႔မျဖစ္ေအာင္ အေပၚက Layer Coating တစ္ခုတင္လိုက္တယ္။

ဘာ Coating တင္တာလဲ။

အမွိန္ Finishing တစ္မ်ဳိးပဲ။ အဓိက ဒီအမႈန္ေလးေတြမထြက္ေအာင္။ ဒီ Shop House ေတြက လုံး၀ အကပ္အိမ္ေတြ။ Air-Con ယူမယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားရၿပီ။ ခုနက Air-Con တပ္မယ္ဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာစာမွာေပၚ ေနရင္မျဖစ္ဘူး။ ေနာက္ေဖးက်လည္း အရမ္းေ၀းသြားေရာ။ ဘတ္ဂ်က္အရ ပိုက္ေတြကမ်ားလာမယ္။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာၾကက္ဆိုတဲ့အတိုင္းအတာက ျမဳပ္လို႔မရဘူး။ အဲလိုမ်ဳိးဆိုေတာ့ အဲေကာင္အတြက္ဆို မ်က္ႏွာၾကက္ေတြ က သြားလို႔ အဆင္မေျပဘူးဆိုေတာ့ ေရွ႕မွာထည့္ၾကေတာ့ မ်က္ႏွာစာႀကီးမွာ ၀င္၀င္ခ်င္း Air-Con ႀကီးျမင္ေနရ ေတာ့ မေကာင္းေသးဘူး။ အဲေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္ရလဲဆိုေတာ့ Green အပင္ေလးနည္းနည္းေရာမယ္၊ ဒီမွာကာခ်င္တဲ့ဟာဆိုေတာ့ ဒီအုတ္ႀကီးပိတ္လိုက္ရင္ မျဖစ္ေသးဘူး။ ရွိၿပီးသား Element ေတြကိုျပန္ဆြဲေခၚ မယ္။ အဲေတာ့ အေပၚထပ္က ၀ရန္တာဒီဇိုင္းေလးကိုလည္း ျပန္သုံးမယ္။ အဲဒီအေနာက္မွာမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Outdoor Unit ေလးေတြကို Cover လုပ္ထားတာအေနနဲ႔ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕Balcony လက္ရန္းေလးေတြကို ကြၽန္ ေတာ္တို႔ျပန္ထည့္တယ္။ အေပၚက Proportion အတိုင္းေလးပဲ ဒီမွာျပန္ယူတယ္။ အဲဒီလိုေျဖရွင္းရတာေပါ့။

သေဘာက တစ္ခုခ်င္းျဖတ္ေျပာမယ္ဆိုရင္ Facade မွာရွိတဲ့ ဒီဟာႀကီးေတြကို ႀကိဳက္တယ္။ ႀကိဳက္ေတာ့ ဒီ ေကာင့္ကို အသုံးျပဳတဲ့အေနနဲ႔က ဒီအတိုင္းပဲထားလိုက္ၿပီး မထိဘဲနဲ႔ သူ႔ကို Clone ျပန္လုပ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ Air-Con Problem ကိုပါ Solve လုပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီထဲမွာထည့္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ Facade မွာ ရွိတဲ့ တျခား Feature တစ္ခုက Mezzanine Flooring ေၾကာင့္ေပၚလာတဲ့ ဒီ Space တစ္ခုရွိတယ္။ အဲေတာ့ ဒီအေပၚမွာရွိတဲ့ Light ကို ဒီမွန္အုပ္ေလးေတြနဲ႔ သူ႔ Element အတိုင္း ျပန္ထည့္လိုက္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဘာေတြလုပ္ထားေသးလဲ။

Stair က Composite ေတြခြာပစ္လိုက္တယ္။ ခြာလိုက္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေရွးတုန္းက ကြၽန္းေလွကားႀကီးေပၚ လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူကေအာက္ထပ္မွာက်ေတာ့ Client က Mezzanine ေလးမွာ Office ေလးထည့္ခ်င္ေသး တယ္။ ထည့္ခ်င္ေတာ့ အရင္ Existing မွာက် ႐ိုး႐ိုးသစ္သားနဲ႔ ေလွကားေလးလုပ္ၿပီးတက္ရတာ။ အဲဒီေလွကား က အျဖစ္ကေလးေပါ့။ Mezzanine ၀င္တဲ့အေပါက္ေလးက ေအာက္နားမွာ။ ကြၽန္ေတာ္က ဒီ Space မွာ ဒီေလွ ကားေလးကေတာ့မလွဘူး။ ၿပီးေတာ့နံရံကလည္း ဒီမွာကြယ္ရင္ ဒီ Bar Area က်ေတာ့ အရမ္း Space ၾကပ္ ေတာ့မယ္။ ဘာစဥ္းစားရမလဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေၾကာင္လိမ္ေလွကားေလးထည့္လိုက္တယ္။ ေၾကာင္လိမ္ ေလွကားေလး..။ Design Element အေနနဲ႔လည္း အဲဒီနားေလးက ေၾကာင္လိမ္ေလးနဲ႔ အေနာက္က Bar က ေန သူတို႔၀င္သြားရတဲ့ဟာမ်ဳိးေလး။ Space ေလးကလည္း အရမ္းမကုန္ေတာ့ဘူး။

အဲဒီေတာ့ ဒီမွာျပန္ေမးခ်င္တာက အဲဒီေလွကားႀကီးကိုေပါ့ေနာ္။ Composite မခြာခင္ကေပါ့။ အထဲမွာဘာရွိလဲ မသိခင္က ဘာေတြေၾကာက္ခဲ့လဲ၊ ဘာေတြေတြးခဲ့လဲ။ ငါခြာလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲဆိုၿပီး လန္႔ေသးလား။

ျဖစ္တယ္။ ထားပါေတာ့။ ဒါက ကိုယ့္ Decision ေပးရၿပီေလ။ Client ဘက္က ခုနကလို Deadline ရွိတယ္။ ကဲ..ခြာမယ္ဆိုေတာ့ လက္ရန္းဆိုတဲ့ဟာလည္း သူ႔မွာအတိအက်မပါဘူး။ Composite က ဒါႀကီးကို ျပဳတ္မက်ေအာင္ေပါ့ေနာ္။ ကာထားလိုက္တဲ့သေဘာပဲ။ သူ႔ Existing မွာ Handrail လုံး၀မပါဘူး။ Handrail မပါ ေတာ့ အဲဒီ Composite ဆိုတဲ့ အျပားေဘးမွာ ဒီစတီးလက္ရန္းေလးက ပုံမွာျမင္ရသလိုေပါ့။ အဲေတာ့ ခြာလိုက္ ရင္ ဒီထဲမွာမ်ား Composite ၾကားမွာမ်ား လက္ရန္းရွိမလားေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေလးကေတာ့သိခ်င္မိတယ္။ အဲေတာ့ ခြာလိုက္ေတာ့ အဲဒီလက္ရန္းလုံး၀မရွိဘူး။ တစ္ဖက္ကေတာ့ လက္ရန္းရွိတယ္။ စတီးလက္ရန္း။ ေဘးမွာ အစ္ကို ျမင္ရသလို အျပင္က Composite ေပါ့။ ဒီဘက္ျခမ္းကပဲ ကာလိုက္တဲ့သေဘာေပါ့။ ဟိုဘက္ကက်ေတာ့ ဒီစတီး လက္ရန္းဆိုတာရွိတယ္။ အဲေတာ့ ဒီေကာင္ႀကီးခြာလိုက္ေတာ့ လုံး၀လက္ရန္းမရွိဘူး။ မရွိေတာ့ ငါတို႔ကိြဳင္ေတာ့ တက္ၿပီေပါ့ေနာ္။ လက္ရန္းႀကီး အဲဒီဘက္သြားထည့္ရင္လည္းမလွဘူး။ အဲေတာ့ ေလွကားကို အေပၚနဲ႔ေအာက္ ကိုဂြၽိဳင္းရေအာင္ သူအရင္တပ္ထားတဲ့ Composite ေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေလးလည္းကြၽန္ေတာ္တို႔စိတ္ထဲျပန္ၿပီးေရာက္ သြားတယ္။ အိုေက..ငါတို႔အေရွ႕မွာ Perforated တစ္ခုကပ္ရေအာင္။ နည္းနည္းေလး Organic Item နဲ႔ ေလွ ကားကို ငုံလိုက္မယ္။ ဟိုဘက္ Handrail ကေတာ့ စတီးကိုျပန္ျဖဳတ္မယ္ေပါ့ေနာ္။ မီးေတြဘာေတြထည့္မယ္။ ၿပီး ေတာ့ ဒီေကာင္ႀကီးကို ခုနကလိုျပန္ကာမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ကခုနကလိုျမင္ခ်င္တာ။ ဒီကြၽန္းေလွကားႀကီး ကိုျမင္ခ်င္တာ။ အမွန္ေတာ့၀င္လာရင္ ထိုင္ေနရင္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္နည္းမဟုတ္တနည္းနဲ႔ ဒီေလွကားႀကီးကိုျမင္ ေစခ်င္ေတာ့ Perforated Sheet နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ပိတ္လိုက္တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ User အတြက္လည္း Safe ျဖစ္ သြားတယ္။ Element တစ္ခုအေနနဲ႔လည္း ထည့္လို႔ရသြားတယ္။

အဲဒီေတာ့ Risk ေတာ့ယူခဲ့ရတာေပါ့။ ခြာလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုၿပီးေတာ့ (ရယ္လ်က္)

ေအာက္ထပ္က Perforated ႀကီးက အေပၚထိတက္သြားၿပီး အေပၚနံရံထိကို တိုက္ခ်ပစ္လိုက္ေတာ့တယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ပ်ဥ္ေထာင္ၾကမ္းခင္းထုပ္တန္းေတြေပါ့ေနာ္။ ဒီ Feature ေလး ကိုျပန္ထည့္တယ္။ ဘယ္လို ျပန္ထည့္လဲ။ ဘာ Materials သုံးခဲ့လဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လို Method ေတြနဲ႔လုပ္ခဲ့လဲ။ ခုနက Light သုံးတယ္ဆို ေတာ့ဘယ္လိုေတြစဥ္းစားၿပီး ဘယ္လိုေတြလုပ္ခဲ့လဲ။


ဒီထုပ္ေတြကေတာ့ ဒီအေရွ႕ကေန ဆြဲေခၚရတဲ့သေဘာနဲ႔ယူထားတာေပါ့ေနာ္။

နဂိုကတည္းက မရွိဘူးေပါ့။

ေရွ႕မွာပဲရွိတယ္။ ေရွ႕မွာလည္း ထုပ္ရယ္လို႔မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေကာင္ကို ဒီထဲကို ဆြဲေခၚလာေတာ့ ထုပ္ ျဖစ္သြားတယ္။

ဒီလိုလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီေကာင့္ကို ဘာ Materials ေတြနဲ႔လုပ္လဲ။

သုံးတာက Ply နဲ႔သုံးၿပီးေတာ့ အေပၚက Formica ကပ္ထားတာ။ ႏွစ္ခုေျပးတဲ့ဒီဇုိင္းလုပ္ထားတာေပါ့ ေနာ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က မ်က္ႏွာၾကက္ Existing နဲ႔ အေရွ႕ကေနဆြဲေခၚလာတဲ့ ေကာင္က တစ္တုံး ေပါ့ေနာ္။ အဲဒါကိုမွ ကြၽန္ေတာ္က ေနာက္ထပ္ဒီအတိုင္းပဲ၊ တစ္ေခ်ာင္းကို အေရွ႕အေနာက္ကိုက်ေတာ့ မ်က္ႏွာ ၾကက္နဲ႔အကပ္ယူလာတာေပါ့။ ဟိုေတာင္ေျမာက္ကိုက်ေတာ့ ဒီေအာက္မွာ တစ္ဆက္တည္းပဲ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ လိုက္တယ္။ ဒီလိုသြားလိုက္တဲ့သေဘာ၊ ဒါေပမယ့္ Onsite မွာက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီေကာင္ေတြကို ေအာက္ ထပ္မွာမထည့္လိုက္ရဘူး။ ေရွ႕ေနာက္ပဲရတယ္၊ ေတာင္ေျမာက္မပါေတာ့ဘူး။

ၿပီးေတာ့ အထဲမွာ Light ေတြထည့္ထားတယ္။ ဘယ္လို Light ေတြထည့္ထားတာလဲ LED လား၊ ဒါမွမ ဟုတ္ မီးလုံးလား ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။

High Ceiling ဆိုေတာ့ ေဟလိုဂ်င္သုံးလို႔ရတယ္။ စူးခ်င္တာေပါ့ေနာ္။ လင္းလင္းေလးလည္းျဖစ္ခ်င္ တယ္။ အဲေတာ့ LED မေရြးေတာ့ဘူး။

အဲေတာ့ ဒီ Materials နဲ႔ဒီဟာလုပ္တဲ့အခါမွာ Designer အေနနဲ႔ ကိုယ္ကလက္နဲ႔ဆြဲထားတယ္၊ Sketch နဲ႔ဆြဲထားတယ္၊ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ဆြဲထားတယ္၊ Color ေတြ ေရးထားတယ္ဆိုတာနဲ႔ တကယ္ထြက္တာနဲ႔ဘာကြာလဲ။ Feeling ဘယ္ေလာက္ကြာလဲ။

ဒီ project က ခုနကလို ၁၀၀ မွာဆို ၈၀ ရတယ္။

အဲေတာ့ ဒီထုပ္ကိုပဲဆိုရင္ လိုခ်င္တာရခဲ့လား။

ရတယ္။ အေရာင္ေရာ၊ Size ေရာ၊ မီးေရာရခဲ့တယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ Material Choice ေၾကာင့္လား၊ လုပ္တဲ့လူလက္ရာေၾကာင့္လား။

အယ္… အဲဒါကေတာ့ ၅၀-၅၀ လို႔ေျပာရမွာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီ Contractor လည္းမဆိုးဘူး၊ လက္ရာေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ Materials Choice ကလည္း တအားအစစ္ႀကီးသုံးရင္ အဲေလာက္ ႀကီးရမွာမဟုတ္ဘူး။ Formica Laminate ကပ္ခဲ့တယ္။

အိုေက..။ ေနာက္တစ္ခုက Brick Wall ကို ခုနကေလွကားေမးခြန္းပဲ။ မခြာခင္ ဘာ Feeling ရွိခဲ့လဲ။

မခြာခင္ေပါ့ေနာ္။ ပထမအခ်က္ ဒါႀကီးက အေဟာင္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။ ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ့ ခြာေနရင္း နည္းနည္းေလးလည္း ျပႆနာတက္တယ္။ ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ့ ဒါႀကီးက ဟိုဘက္ဒီဘက္ဂြၽဳိင္းထားတဲ့နံရံႀကီး။ Contractor လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္ရွည္ရတယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခြာရတယ္။ ခြာတဲ့အခ်ိန္က Project မွာ အခ်ိန္အေပးရဆုံးပဲေျပာရမယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခြာရတယ္။ ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ့ ဟိုဘက္အိမ္နဲ႔ကပ္ရပ္ႀကီးကို။ ဒီနံရံႀကီးကို တူတူမွ်သုံးေနတာ။ အဲလိုမ်ဳိးေလးေတာ့ရွိတယ္။ အဲလိုျဖည္းျဖည္းခ်င္းခြာ။ Risk အေနနဲ႔ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ခြာခ်င္စိတ္ပဲရွိတယ္။

ဘာေပၚလာမလဲဆိုတာသိလား။

အဲဒီအတြက္က Concept ရွိၿပီးသား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Reference ေလးေတြလည္း တစ္ခ်ဳိ႕ ကြၽန္ေတာ္ ၾကည့္ၿပီးထားတာေပါ့ေနာ္။ ဒီေကာင္ခြာလိုက္ရင္ေတာ့ ဒီ Feel ကေတာ့ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ေခ်ာသင့္ မေခ်ာ သင့္နဲ႔ ဒီအတိုင္းပဲထား သင့္မထားသင့္ကေတာ့ ထြက္လာမွပဲဆုံးျဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီးေတာ့။

အဲေတာ့ ဒီမွာဒီဇိုင္းလုပ္တဲ့အခါမွာေပါ့ ေနာ္။ Interior Design လုပ္တဲ့အခါမွာ ထားပါေတာ့။ အဲဒီထုပ္တန္းေတြ ခုနက ဒီအေပၚ၀ရန္တာ Feature ကိုျပန္ Copy လုပ္တာေတြဘာေတြက်ေတာ့ ကိုယ္က Pre-Plan လုပ္လို႔ရ တယ္။ ဒီဘက္က ကြန္ပ်ဴတာမွာေသခ်ာလုပ္လို႔ရတယ္။ Sketch မွာလုပ္လို႔ရတယ္။ ႐ုံးမွာ ထုိင္စဥ္းစားလို႔ရ တယ္။ အဲဒါေတြ အကုန္လုံးမွာလုပ္လို႔ရေပမယ့္ ဒီနံရံနဲ႔ေလွကားက်ေတာ့ ခြာမွသိတာ။ အဲေတာ့ ခြာၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္ေပၚလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္ရလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္ရလဲဆိုတာက ခြာမယ္ဆိုၿပီး ခြာ လိုက္တယ္။ ေလွကားႀကီးကို လက္ရန္းရွိမယ္ထင္ၿပီး ဒုန္းဆိုလုပ္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာေပၚလာမယ္မွန္း မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါကိုဘယ္လိုသုံးမလဲဆိုတာ ဒီဇိုင္းမဆြဲထားဘူး။ အဲမွာ တစ္ခုခုထည့္ရေတာ့မယ္။ အရင္ဟာေတြနဲ႔ကိုက္ပါ့မလား။ Site ကလည္း Ongoing ျဖစ္ေနတယ္။ Decision လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္ဘယ္ ေလာက္ရလဲ၊ ေလွကားတုန္းက အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရလဲ။

ေလွကားတုန္းက.. ဘာလို႔တုန္းဆို Concept က Perforated သုံးမွာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပထမစဥ္း စားကတည္းက ပါၿပီးသားေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင္ႀကီးအေနာက္ကို ကြၽန္ေတာ္က အစကေတာ့ အုတ္ပိတ္ ခ်င္တာ၊ Composite ခြာၿပီးရင္ အုတ္ပိတ္မယ္ေပါ့။ ဒီ Bare Brick ႀကီးကို ငါတို႔အေရွ႕မွာ အုတ္နံရံအသစ္ျပန္ စီပစ္မယ္။ အဲဒါကိုမွ အ၀ိုင္းေပါက္ႀကီးေတြ ထည့္ခ်င္ေသးတယ္။

အဲဒီေတာ့… Pre-Plan ဒီဇိုင္းက ဆြဲၿပီးသား တစ္ခုရွိတယ္ေပါ့။

ဆြဲၿပီးသားရွိတယ္။ ဆြဲၿပီးသားမွာက ဒီ ဒီဇိုင္းမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေလွကားႀကီးခြာ ၿပီးရင္ ငါတို႔အုတ္အသစ္ တပ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အုတ္အသစ္က ခုနက Ceiling Height ျမင့္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔မွာ တြဲမယ့္ဟာမရွိတာ က တစ္ေၾကာင္း၊ အမွီ မရွိေတာ့ အဲမွာအခ်ိန္က အဲ့ Concept မရေတာ့ဘူး၊ သုံးလို႔မရေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔က ဒီအ၀ိုင္းေပါက္ေတြပါခ်င္ေသးတယ္။ ခုနကလို Asia ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲ Mode ေလးေတြေပါ့။ အဲ ေတာ့ ဘာလုပ္ရတုန္းဆိုေတာ့ ခြာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မွီစရာလည္းမရွိဘူး။ ေထာင္ဖို႔ကလည္း Ceiling Height ျမင့္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လုံး၀အဆင္မေျပေတာ့ဘူး။ ခုနက ဒီ Perforated ေလး ကို Second Option အျဖစ္ ေျပာင္းခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒါကေတာ့ေလွကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေပါ့။ အခ်ိန္ကေတာ့တစ္ပတ္အတြင္းေပါ့။ Concept ကို Propose လုပ္တာတစ္ခုေပါ့။ Client ကိုလည္းျပရတယ္။ ျပရေတာ့ ဒါကိုခြာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာက် ကြၽန္ေတာ္ တို႔ Second Option အျမန္စဥ္းစားလိုက္ရတယ္။ အဲဒါေလးေတြရွိတယ္။

အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရလဲ။ Perforated ကို ဘယ္လို Pattern မ်ိဳးေရြးလဲ။ Perforated ကို Sliding Angle ဆိုတာမ်ဳိးရွိတယ္ေလ။ အဲေတာ့ ဒီ Angle ေစာင္းသြားတာကို Detail အရ ဘယ္လိုလွီးမလဲ။ Stair နဲ႔ ဘယ္လို Join မယ္ဆိုတာမ်ဳိး အဲဒါလုပ္ဖို႔ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရလဲ။

အဲေကာင္က်ေတာ့ Partition ပိုင္းမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က လ်ာၿပီးသား။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ဒီဂြင္ေတြထဲကိုထည့္ခ်င္တာ။ အဲဒါက ဟိုဘက္ DB ေဘာက္စ္ေတြရွိတဲ့ဘက္ေတြလည္း ထည့္ထား ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလွကားမွာဘဲ ဦးစားေပးသုံးလိုက္ရတယ္ေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ေလွကားက ဒီလိုအျဖတ္ ႀကီးကပ္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Perforated Sheet ကို ဒီေလွကားေပၚျပန္နင္းခ်င္တယ္။ အေပၚအခ်ပ္ေတြက ေလွကားေပၚနင္းတယ္။ ေအာက္အခ်ပ္ေတြကက်ေတာ့ ေလွကားေအာက္မွာ။ အဲေတာ့ ဒီေကာင္ႀကီးက တစ္ ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ကေတာ့ မတူဘူး။ ဒါေပမယ့္ Level ကေတာ့တူတယ္။

အဲဒီေတာ့ Detail ဆုံးျဖတ္ဖို႔အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ကုန္လဲ။ Deatil လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရခဲ့လဲ။

ဒီ Project တုန္းက Detail အတြက္ တစ္ပတ္ေလာက္ပဲရတယ္။ ခုနက Detail လုပ္တာေရာ Client ကိုျပတာေရာေပါ့ေနာ္။

အဲေတာ့ ဒီနံရံႀကီးလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္တြင္းမွာေရာ ကိုယ္က Site ထဲမွာရွိဖို႔လိုအပ္လား။ မလိုအပ္ဘူးလား။

ဒီေကာင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ Conteactor နဲ႔ေတာက္ေလွ်ာက္ Link ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ Site ထဲကို (၃) ႀကိမ္ေလာက္ပဲသြားခဲ့ရတယ္။ အဲေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဖုန္းနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဆင္ေျပ ေအာင္လုပ္တယ္။

Weight ေလွ်ာ့တာေပါ့။ Weight ေလးမွာ စိုးလို႔.. (ရယ္လ်က္)

Weight လည္းေလးမယ္။ ၿပီးေတာ့ Pattern အရအေျပာင္းအလဲရွိတယ္။ ပထမ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Pattern ကနည္းနည္းႀကီးတယ္။ အဲေတာ့ Pattern ပိုင္းအရ ျပန္ Adjust ျပန္လုပ္ခဲ့ရတယ္။

အဲေတာ့ Brick Wall ကက်ေတာ့ ခြာလိုက္တယ္။ ခြာလိုက္ေတာ့ အဲမွာပါတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာဆက္လုပ္မလဲေပါ့။ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္နဲ႔ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရလဲ။

ဒီ Brick Wall ခြာတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစကတည္းက Decision ရွိၿပီးသား။

ခြဲၿပီးေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာဆက္လုပ္မလဲဆိုတာက…။

ခုနကလို Concern ေတြေပၚလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ခြာၿပီးရင္ ညီပါ့မလားေပါ့ေနာ္။ ဒီအထဲက အုတ္ ေတြက တကယ္ေရွးအုတ္ေရာျဖစ္မလား။ ခြာလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တကယ္ေရွးအုတ္ျဖစ္တယ္။ Size ႀကီးေတြ က အရွည္ေလးေတြ။ အရွည္ေလးေတြကိုမွ ဒါကေတာ့ Contractor ရဲ႕ စေကးေပါ့။

Interior Designer အေနနဲ႔ေရာ အစ္ကို႔ဘက္က အဲဒီမွာ ဒီ Coating ျပန္လုပ္တယ္ေျပာတယ္။ အဲဒါကိုေရာေရြး ေပးခဲ့ရလား။ Decorator ပဲလုပ္တာလား၊ Contractor ကပဲ လုပ္တာလား။

Concept ကေတာ့ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါကိုမွ ခြာၿပီးၿပီေပါ့။ နံရံကိုခြာေတာ့ အနီမႈန္႔ေပတာတို႔ရွိတယ္။ အဲ ေတာ့ အစ္ကိုဒီေပၚကို Coating တင္ပါေပါ့။ အဲဒါဆိုမထူေတာ့မထူေစနဲ႔၊ ပါးပါးေလးလုပ္ေပးပါဆိုၿပီးေတာ့အဓိက ကေတာ့ ဒီအမႈန္ေလးေတြထြက္မလာဖို႔။ အက်ီေတြ ဘာေတြနဲ႔တိုက္မိရင္ မေပေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲမွာရတဲ့ဟာနဲ႔ Technical ပိုင္းကေတာ့ Contractor က အႀကံေပးျဖစ္တယ္။

အဲဒီ Coating တင္လိုက္တာက်ေတာ့ မတင္ခင္နဲ႔တင္ၿပီးမွာ အစ္ကို႔အေနနဲ႔ အေရာင္ေျပာင္းသြားတာရွိ လား။ ဘာေလ်ာ့သြားတာရွိလဲ။ ဘာ Difference ရွိလဲ။

မတင္ခင္ကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ဖြာတယ္။ တင္လိုက္တာက်ေတာ့ ၀ပ္သြားတယ္။ ပိုအားရတယ္။ ပို ႀကိဳက္သြားတယ္။

ေတာ္ေသးတာေပါ့။ လြဲမသြားလို႔ (ရယ္လ်က္)…

အစတုန္းကဆို သူတို႔ Brush ေတြနဲ႔လည္း ေသခ်ာတိုက္။ တကယ့္ကို Preserve လုပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ Preservation, Alteration ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေသခ်ာေအာင္ လိုင္းေလးေတြေဖာ္လည္း တအားလည္းလုပ္လို႔ မရဘူး။ ဟိုဘက္အိမ္နဲ႔ကပ္ေနတာ တစ္ပိုင္းေပါ့ေနာ္။ ဒါေတာင္ အုတ္တစ္ခုကြၽံသြားေသးတယ္ေျပာတယ္ (ရယ္ လ်က္)။

သူက ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲလုပ္ခဲ့ရတာေပါ့ေနာ္။

ဟုတ္တယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲလုပ္ခဲ့ရတာ။ သူက အစကေတာ့ သုံးလေလာက္ကေန ၆ လေလာက္ ေရာက္သြားတယ္။


ဒီ Project လုပ္တဲ့အခါမွာ Interior Design ရ Decoration လုပ္လိုက္တဲ့ ဒီစားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုက ဘာျဖစ္လို႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ၿပီးသြားတယ္လို႔ထင္လဲ။ ဘယ္အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ၿပီး သြားတယ္လို႔ထင္လဲ။

ပထမအခ်က္ကေတာ့ Client ေတြေျပာသလို ဒီ ဒီဇိုင္းကိုစာရြက္ေပၚမွာ အရင္ေဆာက္တာလည္းပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး Client နဲ႔ညိႇႏိႈင္းတဲ့အပိုင္းေတြမွာ သူလိုခ်င္တဲ့ဟာကိုေပါင္းစပ္ဖို႔ Reference ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ အရင္ျပခိုင္းတယ္။ အဲဒီလိုျပခိုင္းတဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕ဒီဇိုင္းအျမင္ကိုလည္းသိရတယ္။ အဲေတာ့ ဒီဇိုင္းထုတ္တဲ့အခါ မွာလည္း သူႀကိဳက္တဲ့ဘက္ကို ပိုရသြားတယ္။ အဓိကက Concept က Client ရဲ႕ႀကိဳက္ေနတဲ့ဟာကိုကြၽန္ေတာ္ တို႔လုိက္လုပ္ဖို႔ကို သူနဲ႔အင္တာဗ်ဴးလုပ္ရတယ္။ Reference ေပါ့ေနာ္။ သူဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုမ်ဳိး ထည့္ခ်င္တာကို။ အဲဒီ Element ကို ကြၽန္ေတာ္ကျပန္ၿပီး Advise ျပန္လုပ္၊ ဒါကေတာ့သိပ္မအိုေကဘူး။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ Client မွာ သူႀကိဳက္ေနတာေတြ ၁၀ မ်ဳိးေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒါကိုမွ ကြၽန္ေတာ္က အစ္မေရ ဒါေလး ကေတာ့ ဒီလိုေလးျပန္ယူမယ္။ အဲဒါ Concept ျမန္ျမန္ျပတ္ခဲ့တဲ့ အဓိကအခ်က္ေပါ့။ Client နဲ႔ Concept ျပတ္ သြားရင္ တျခားလုပ္ရတဲ့အတုိင္းအတာက အဆင္ေျပတယ္။ က်န္တဲ့ေနာက္ကလိုက္ရတဲ့ Detail ကေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ဘက္က ရသေလာက္လုပ္ေပးတာေပ့ါ။

အဲေတာ့ Client နဲ႔သေဘာတူဖို႔ အေရးႀကီးတာေပါ့။

သူ႔နဲ႔ ကိုယ္စိတ္တစ္ထပ္တည္းျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ သူဘာရမလဲသိသြားၿပီ။ သူကလည္း ဒါကိုအျပင္မွာျမင္ ခ်င္ၿပီ။ ကိုယ္ကလည္းျဖစ္ေအာင္ဆိုတဲ့ အဲဒီႏွစ္ခုေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒီပုံစံေလးအတိုင္းပဲ။ အျပင္မွာလည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ တကယ္ရခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ Conteactor လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေပါ့။

ဘယ္သူနဲ႔လုပ္တာလဲ။

Contractor က Motif က ကိုရဲ ပါ။

သူ႔ကိုလည္း Credit ေပးရမွာေပါ့။ ဟုတ္တယ္မလား။ အဲေတာ့ (၁) က Paper Planning ရွိတယ္။ Drawing Planning ရွိတယ္။ ႀကိဳတင္စီစဥ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Client နဲ႔ Concept ကို ေသခ်ာ Agree လုပ္ခဲ့တယ္။ ဘာရမလဲဆိုတာ သူႀကိဳသိေနတယ္ေလ။ ကိုယ္ဘာလုပ္မလဲဆိုတာလည္း ႀကိဳသိေနတယ္။ အဲဒါေကာင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ Contractor ကလည္း မ်က္စိမွိတ္ယုံလို႔ရတဲ့သူျဖစ္ေနတယ္။ Material ေတြနားလည္တယ္။ သူ႔လူ သူႏိုင္တယ္..(ရယ္လ်က္)။ အဲဒါလည္းရွိတယ္ေလ။ ဒီ ၃ ခ်က္ေပါ့။

ဟုတ္တယ္ … အစ္ကို။

ၿပီးေတာ့ Other Special Add On ကဘာရွိလဲ။ ဥပမာ- ဒီဟာက စားေသာက္ဆိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ စားေသာက္ ဆိုင္ျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ကသတ္မွတ္တဲ့အခါ ခုနက ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဆြးေႏြးသြားတဲ့အခ်က္ေလးေတြ က Fix Feature ေတြ၊ Other Feature ေလးေတြရွိတယ္။ ဥပမာ- မီးသီး Style ေရြးတာ၊ ပန္ကာ Style ေရြး တာ၊ စားပြဲခုံအေရာင္ Style၊ ထိုင္ခုံအေရာင္ Style (or) အဲဒါအျပင္ ကုမၸဏီရဲ႕လာတင္မယ့္ Menu Card၊ ဖေယာင္းတုိင္၊ Menu ေပၚက ဒီဇိုင္း။ အဲဒါေတြမွာ အစ္ကိုပါ၀င္ခဲ့တဲ့ Special Features ဘာရွိလဲ။

ပထမအခ်က္- ကြၽန္ေတာ္က အေပၚၾကမ္းခင္းေပါ့ေနာ္။ ပ်ဥ္ေထာင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ စားေသာက္ဆိုင္ဆို ရင္ ေခ်ာ္တာရွိမယ္၊ ေမွာက္တာရွိမယ္။ ေမွာက္တဲ့ေရက ဒီၾကားထဲကေန စိမ့္ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္မွာ ဂ်ပ္ စင္ဘုတ္ျပားနဲ႔ပဲကာထားတယ္။ အကယ္၍ ေရစိမ့္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဒီေအာက္မွာရွိတဲ့လူကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ ေအာင္ တစ္ခ်က္ျပန္စဥ္းစားခဲ့တယ္။ Existing မွာလည္း Client က ၾကမ္းျပင္ကိုပိုႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္ဘာလုပ္ခဲ့တုန္းဆိုေတာ့ Vinyl Parquet ခင္းခဲ့တယ္။ အဲဒီ Thickness Concern အတြက္လည္းပါတယ္။ ပုံမွန္ကိုရီးယားပါေကးခင္းရင္ ထုႀကီးတစ္ခုထြက္လာမွာ၊ အဲေတာ့ Vinyl ဆိုတာက ပါးပါးေလး။ ၿပီးေတာ့ Water Proof ျဖစ္မယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေရာင္ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ေလ။

အဲဒီေတာ့ ရွိၿပီးသားၾကမ္းခင္းရဲ႕အေပၚ မွာထပ္ၿပီးေတာ့ တစ္ Layer ခင္းလိုက္တယ္။ ခင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ရွိၿပီးသား ၾကမ္းခင္းအေရာင္ေတာ့မထြက္ေတာ့ဘူး။ ရွိၿပီးသားၾကမ္းခင္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့အေရာင္ကို ကိုယ္ဘာသာ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တယ္ေပါ့။

အဲေတာ့ Other Feature၊ ၿပီးေတာ့ ဒီတစ္ဆိုင္လုံးမွာရွိတဲ့ Furniture ေတြအကုန္လုံးက Customize၊ အကုန္ကြၽန္ေတာ္တို႔ဒီဇိုင္း။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Leather နဲ႔အေရာင္ေရြးတာကအစေပါ့ေနာ္။ ဘာနဲ႔လုပ္တုန္းဆုိေတာ့ ခုနက Asia Element ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခုနကထုပ္ေတြ ဘာလို႔ထည့္လဲ၊ ၿပီးေတာ့ Vertical Element ေတြဘာလို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ေပးေနတာလဲဆိုေတာ့ ခုနကလို အေဆာက္အဦထဲမွာက်ဥ္းတယ္၊ Space က အဲေတာ့ Vertical Element မ်ားမ်ားေပးခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့၀င္လိုက္ရင္ အဆင္းေလးနဲ႔၊ ဟိုနားမွာ ပန္းေလး၊ ဒီနားမွာ ကႏုတ္ေလးက ဒီလိုေလးေတြနဲ႔၊ အဲေတာ့ ခုံဆုိရင္လည္းမတ္တပ္နဲ႔ပဲ။ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္က ေအးတိေအးစက္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ၀င္လိုက္တာနဲ႔ Active Vibe ေလးေပးခ်င္တယ္။ Active ျဖစ္ေစခ်င္တာေပါ့ေနာ္။ ခုနကလို Asia Element ျဖစ္တဲ့အတြက္ Asia Mode ရေအာင္ ကြၽန္ေတာ္က ဒီထဲမွာ သစ္သားအေဟာင္းႀကီးနဲ႔ သံအ ေကြးေတြဘာေတြနဲ႔ခ်ဖို႔ Propose လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြက မထည့္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ Furniture ပိုင္း ဆိုင္ရင္ CHOF Furniture က Customize, Lighting ေရာေပါ့။

CHOF က လုပ္ေပးခဲ့တာလား။

ဟုတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က Concept ေပးလိုက္တဲ့အတိုင္းအတာကိုမွ ခုံေတြဆုိရင္ ႀကိမ္အစစ္ပဲ။ ႀကိမ္အစစ္ ကိုမွ Weaving ေပါ့ေနာ္။

ကိုယ္က ဘာေပးရတာလဲ။

Drawing ေပးရတယ္။ Material ေပးရတယ္။ အေရာင္ေပးရတယ္။

သူတို႔နဲ႔လက္တြဲေတာ့ သူတို႔ရဲ႕အားသာခ်က္ကဘာလဲ။

အားသာခ်က္က ခုနကလို ဒီဇိုင္းအျမင္ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ International ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခုန ကလို ကြၽန္ေတာ္က ႀကိမ္သုံးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အစ္ကို Weaving လား၊ ဘာလားေပါ့။ အေရာင္ဆိုရင္..အစ္ကို ေရ၊ သူတို႔က ဘယ္လို Coating၊ သူတို႔မွာ သူတို႔ Project ေတြနဲ႔ အရင္ Experience ေတြအရ အရင္စား ေသာက္ဆိုင္ေတြဆိုရင္ ဘယ္လို Coating သုံးတယ္စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္ကိုျပန္ရွင္းျပႏိုင္တယ္။ ၿပီးရင္ သူ႔တို႔မွာ အာမခံရွိတယ္။ အဲဒါေလးေတြ အားသာတယ္။ ၿပီးေတာ့ Lighting ပိုင္းဆိုလည္း အဲလိုေပါ့။ ႀကိမ္ဆိုရင္ စစ္ကိုင္း ဘက္မွာလည္း ႀကိမ္ရွိတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခုနကလို အျမင္ေလးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔လုပ္ရ တဲ့ Project မ်ဳိးဆိုရင္ အရမ္းေကာင္းတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေရြးျဖစ္တယ္။မဟုတ္ရင္ Sample ၾကည့္လိုက္၊ Proportion မက်လိုက္နဲ႔ျဖစ္မယ္ေလ။ CHOF ကက်ေတာ့ တစ္ခုစီထုတ္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မသြားႏိုင္ဘူး။ Client နဲ႔ သူနဲ႔ထိုင္ၿပီး အဆင္ေျပမယ့္ပုံစံကိုေရြးခဲ့တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ေတာက္ ေလွ်ာက္ညိႇခဲ့တယ္။

Other Special Feature ရွိေသးလား။

အေပၚက ဆိုဖာကေတာ့ ကိုရဲတို႔လုပ္တာေပါ့။ ဒီဇိုင္းကေတာ့ NAI ကပဲေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာမွ ကြၽန္ ေတာ္က စားေသာက္ဆိုင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ မိုးကာသား သုံးခဲ့တယ္။ မိုးကာအသားကိုမွ Fabric Pattern မိုးကာ သားေလး။ အဲဒီေတာ့ ေရေတြဘာေတြဖိတ္ရင္လည္း သုတ္လိုက္႐ုံပဲ။ Fabric အစစ္သုံးရင္ Asia Food ေတြက ဆီေတြဘာေတြပါတယ္ေလ။ ေပသြားတာ၊ စြန္းသြားတာရွိရင္ ဒါႀကီးကသြားေရာ။ ၿပီး ေတာ့ Material ပိုင္းေလးေတြ က်န္ေသးတယ္။ Asia ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေႂကြျပားေလးေတြ၊ အဲဒါေလး ေတြက်န္ေသးတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Luxury သြားသုံးလို႔မရဘူး၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ နာမည္ပိုင္းတစ္ခ်က္ျပန္သြားရေအာင္။ ကြၽန္ေတာ္က House ထက္ပိုခ်င္တာ။ Home ျဖစ္ခ်င္ ေတာ့ ဒီထဲကို၀င္တာနဲ႔ ကိုယ့္အိမ္ကိုလာၿပီး ထမင္းစားသလိုျဖစ္ေအာင္၊ ၿပီးေတာ့ Feminine Themes ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခား Element ေလးေတြ Material ေရြးခ်ယ္မႈမွာဆိုရင္ ခုနကလို Asia ျဖစ္ တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Asia မွာ ဘာေတြေခတ္စားသလဲဆိုေတာ့ Paranakan Design ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲ ဒီအတြက္ Supplier ကိုရေအာင္ရွာရတယ္။ အဲေကာင္က အခ်ိန္ေပးခဲ့ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီမွာ သူက အဆန္းျဖစ္ေနတာေပါ့။ အဲဒီ Tiles ေလး ေတြလိုခ်င္တာေတာ့ အေသးေလးေတြေပါ့ေနာ္။ ဒါေပ မယ့္ ၂ ေပပတ္လည္မွာ သူကြက္႐ိုက္ထားတဲ့ဟာမ်ဳိးေလးေတြပဲရခဲ့တယ္။ အဲဒါေလးေတြသုံးတယ္။ သူ က Raw ေပါ့ေနာ္။ Raw Rustic ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခုနကေအာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ၾကမ္းခင္းေရြးတဲ့ဟာ မ်ဳိး အိမ္သာထဲက ေႂကြျပားကပ္တဲ့အခါမ်ဳိးဆိုလည္း Cement Texture Tiles ကိုပဲသုံးတယ္။ Paranakan Design နဲ႔ အေရာင္ႏွစ္မ်ဳိးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ Open Kitchen ေလးလည္းပါတယ္။ Open Kitchen ထဲမွာ တံခါးရြက္ေလးက်ေတာ့ Asia ျဖစ္တဲ့အတြက္ Louver ေလးေတြနဲ႔ပဲလုပ္ထားတယ္။

Full Height လား၊ ဒါမွမဟုတ္ Half ပဲလား။

Half ကိုမွ သူက Open Kitchen ဆိုေတာ့ အဲနားကို Salad ေတြဘာေတြသုတ္တာပဲရွိတယ္။ စားတဲ့ေသာက္တဲ့လူေတြျမင္ေစခ်င္တာေပါ့။ ျမင္ေစခ်င္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က Awning ပုံစံမ်ဳိးေလးေတြ ထည့္ေပးထားတယ္။ Open ပဲ။ အဲဒီမွာေတာ့ေညႇာ္န႔ံဘာညာမရွိဘူး။ အသီးအရြက္သုပ္တာေလာက္ပဲ ထားထားတယ္။ Dry Kitchen ပဲေပါ့။ Function အားျဖင့္ေတာ့ ေအာက္ထပ္က Bar ရယ္၊ Toilet ပါ မယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ Mezzanine Office ပါမယ္။ Open Kitchen ပါမယ္။ ေအာက္ထပ္ကေတာ့ Bar Mode ေပါ့ေနာ္။ Bar Mode ေလးသြားလိုက္တယ္။

Kitchen ကိုေရာ ဒီဇိုင္းလုပ္ခဲ့လား။

Kitchen ကေတာ့ Space Plan လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ Space Planning ေလာက္ပဲ။ ဒါနဲ႔ Bakery လည္းပါတယ္။ Bakery အတြက္လည္း Space Planning ေပါ့ေနာ္။ က်န္တာကေတာ့ Kitchen Supplier လုပ္တယ္။ သူတို႔ကလည္း အရင္လုပ္ဖူးသားဆိုေတာ့ သူတို႔ Requirment နဲ႔၀င္တဲ့ဟာေပါ့ ေနာ္။

သူတို႔ဘက္ကေပးတဲ့ တျခား Information ေတြေကာရွိေသးလား။ ဥပမာ- ေရခဲေသတၱာက ဘယ္ ေလာက္ႀကီးႀကီးလာမယ္၊ Kitchen က ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီးလာမယ္၊ စသျဖင့္ေပါ့။

အဲလိုမ်ဳိးေတာ့ သူတို႔မေျပာထားဘူး။ အဓိကကေတာ့ ေအာက္ထပ္ဆိုရင္ Open Kitchen ပါ မယ္၊ ႐ိုး႐ိုး Kitchen ပါမယ္။ အေပၚကေတာ့ Bakery ပါမယ္။ ဒီ Function ေလာက္ပဲေျပာတယ္။ အဲေတာ့ ကိုယ္က ဒီ Space ထက္ေက်ာ္လို႔မရဘူး ဆိုတဲ့ Limitation ပဲေပးလိုက္ရတယ္။ ဒီ ထက္မ ေက်ာ္ေစနဲ႔၊ ဒါထိလို႔မရလို႔၊ အဲဒီထဲ၀င္ေအာင္ လုပ္ေပးပါဆိုၿပီးေျပာရတယ္။ ဒါေပမယ့္ WC ေတာ့ လုပ္ ေပးခဲ့ရတယ္။ WC က ေအာက္ထပ္က (၁) လုံး၊ အေပၚထပ္က ႐ိုး႐ိုးအိမ္သာလိုဟာမ်ဳိး Level ညိႇတာ မ်ဳိးတုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ Water Tank ေတြပါေသးတယ္။ အိမ္က ေခါင္မိုးအိမ္ဆိုေတာ့ အဲဒီထဲမွာ ျမဳပ္တာေပါ့ ေနာ္။

ဒီ Project နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တျခားေျပာခ်င္တာမ်ားရွိေသးလား။

Bar မွာေတာ့ အေသးစိတ္လုပ္ခဲ့ရတယ္။ Kitchen ကေတာ့ Space ပဲလုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက Normal Process ပဲ။

အိုေက… ဒါနဲ႔ ဒီ Project မွာ အခက္ခဲဆုံး၊ ကိုယ့္ကို ဒုကၡအေပးဆုံး၊ စိတ္အညစ္ဆုံးက႑က ဘာက႑ျဖစ္မလဲ။

Structure ပိုင္းကေတာ့ နည္းနည္းစိတ္ပူခဲ့ရတယ္။ Mezzanine ကႏြဲ႔ေနတာမ်ဳိးတို႔ေပါ့။ အေပၚ မွာ Office လုပ္မွာကို။ အဲေတာ့ဒါကိုဘယ္လိုျပန္ေထာက္ရင္ေကာင္းမလဲဆိုတာစဥ္းစားရတယ္။ တျခား Overall မွာေတာ့ ျပႆနာမရွိခဲ့ဘူး။ ၿပီးရင္ ေခါင္မိုး။ ခြာခ်လိုက္ေတာ့ အုတ္ႂကြပ္မိုးေတြ၊ အဲေတာ့ ေရျပႆနာရွိတယ္။ အိမ္အ ေဟာင္းဆိုေတာ့ ေခါင္မိုးျပႆနာတစ္ခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒါေလးေတြ Contractor က ေသခ်ာလုပ္ေပးခဲ့တယ္။ ေခါင္မိုးက်ေတာ့ ဒီဇိုင္းသေဘာ အရ Treatement ပဲျပန္လုပ္ခဲ့တယ္။

ဒီ Project လုပ္ၿပီးသြားေတာ့ ကိုယ္ရခဲ့တဲ့သင္ခန္းစာက ဘာရွိမလဲ။

ဒီလို Project မွာ အားလုံးအသစ္ႀကီးလုပ္မယ့္အစား သူ႔ဟာကိုပဲ ျပန္ေဖာ္အလွျပန္လုပ္တာပိုပညာပါမယ္လို႔ထင္ တယ္။ ေဘးက Urban Line နဲ႔လည္း အပ္စပ္ေအာင္လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္တစ္ကိုယ္ ေကာင္းဆန္လို႔မရဘူးေပါ့ ဗ်ာ၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္လည္းၾကည့္ရတာေပါ့။ အဲဒီေလာက္ပါပဲ။

အခုလိုေမးျမန္းသမွ်ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျဖၾကားေပးသြားပါေသာ Nai+IDS မွ ကိုႏိုင္စြမ္းသာကို Live Life Media မွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္။

error: ကူးယူခြင့္မျပဳပါ။ ခြင့္မျပဳဘဲ ကူးယူထားျခင္းေတြ႕ရွိပါက တရားဥပေဒအရ အေရးယူပါမည္။